A Volkswagenhez talán az első három kezdőbetűnyi köze van ezeknek az autóknak, nekem viszont óriási kedvenceim. Főleg a régi 200-as széria darabjai férnek bele a szívemnek ezen részére kialakított fiókjába, de szorosan parkolnak mellettük a korai 700-as modellek is. Ezen az oldalon amit most ajánlok gyönyörű fényképek vannak a korabeli darabokról a versenypálya széléről. www.bruze.nu/foto/index.php Nem gondolná az ember, hogy ezek a vasak amelyek az USA-ban a legbiztonságosabb autók listájának az elején helyezkednek el,( ne feldjük, hogy rengeteg háziasszony, esetleg MILF jár ilyennel a boltba és iskolába) hogy ilyen körülmények között is megállják a helyüket. A turbós, slick gumis, rosszfiús külső viszont igazi gonosztevővé varázsolja az északi tankot.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
_czar 2010.01.19. 22:16:24
Don Blasius 2010.01.19. 22:20:18
A Volkswagenhez a kezdőbetűkön kívül jóval több köze van, főleg a 2, 7, 9-es sorozatú Volvóknak, mert a dízelmotort ők gyártották bele. Nekem egy ilyen motorral szerelt 244-esem volt, jó ilyen képeket látni, köszi! :)
És valóban tank fíling, kívül-belül. :)
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2010.01.19. 22:28:22
vercseh 2010.01.19. 23:13:35
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.19. 23:13:37
Elektro (törölt) 2010.01.20. 01:36:31
vercseh 2010.01.20. 01:43:59
Szerintem meg kurv@ jól. Kétajtós ültetve, kombi ültetve, ezeket látni a képeken, az első valóban sportos, a második brutális, egy olasz happy autó és egy orosz jégtörő kombinációjára asszociálok. Az ültetett Lada és az ültetett Suzuki nekem sem tetszik, de ezek, ezek kurv@ jók.
vercseh 2010.01.20. 01:47:06
Hát ezt kurv@ rosszul látod, a látszat csal. De maradj meg a hitedben, tied a Modus, enyém a 940.
vercseh 2010.01.20. 01:53:37
Elektro (törölt) 2010.01.20. 02:17:58
nem kéne... 2010.01.20. 02:20:33
prv.
peugeot-renault-volvo, mindegyiknek saját motorja és egyiknek sem igazán.
amúgy ilyen motor volt a deloreanban is.
(amúgy ezekben a sornégy 2,3 az, ami odabasz)
Elektro (törölt) 2010.01.20. 02:27:38
nem kéne... 2010.01.20. 02:37:32
jó lesz az v6nak is.
utánanéztem.
és még mindig közös:
6-cylinder PRV
The B27 was a 90-degree V6 produced by Peugeot, Renault, and Volvo in collaboration and is often referred to as the "PRV." This engine was unusual at the time, being composed of many small parts in a modular design (as opposed to a monolithic engine block and head). Volvo increased the displacement to 2.8 litres in 1980 with the introduction of the B28E and B28F engines, which were prone to top-end oiling troubles and premature camshaft wear. Nevertheless, Volvo continued to use the B28 V6 in their new 760 model. DeLorean Motor Company went on to use the PRV B28F in their DMC-12 vehicle, and a 3 litre version was used in the 1987-1992 Eagle Premier, Dodge Monaco, and Renault 21. The updated B280 engine used in the final years of the 760 and 780 models did not suffer from the same premature camshaft wear as the earlier PRV engines.
elnézést a blogtulajtól.
amúgy kurvajó, az index címlapról keveredtem ide és végigtekertem az egészet, a legelejétől.
a bogár nekem nem annyira pálya, meg a léghűtés sem, sőt, annyira nem, hogy nagyon, de azt el kell ismerni, hogy a srác nem kicsit ütötte be a fejét. az ilyesmi hülyéket meg kedvelem.
nem kéne... 2010.01.20. 02:42:30
sőt, most, hogy így olvasom, ezeket a prv motorokat vicces módon pont volvóba építették először.
szóval ez a kifejezetten renault sztori sehogy se áll meg. a sorhat meg pláne.
I-AM-JEZUS 2010.01.20. 02:42:55
Elektro (törölt) 2010.01.20. 02:48:52
Elektro (törölt) 2010.01.20. 02:51:49
Elektro (törölt) 2010.01.20. 02:53:52
nem kéne... 2010.01.20. 03:03:52
most tudom, hogy nagyon össze foglak zavarni, de a renaultnak sorhatja az életben soha nem volt.
na jó, a háború utáni autógyártást tekintve.
tehát ebből is következik, hogy benzines sorhatos rönó motoros kétkilós volvo nem volt.
amúgy meg az általad nevezett motorok (most meg kell mondjam, ilyeneket nem hoz fel a gugli, szóval vagy elírtad, vagy én nem voltam kellően éber eme késői órán) milyen bódéban is működtek?
mert hogy a kétkilósban az egyetlen sorhat az a vw-dízel volt, az tuti.
:))))
nem kéne... 2010.01.20. 03:06:23
benyelte a hsz-t a blogmotor?
szóval lényeg a lényeg, kétkilósban sorhat az egy vwdízel kivételével nem volt sorhat.
szerintem te igenlazán átkötöttél a késői 960 sorhatjára, ami viszont nem renault.
na.
asszem alszok egyet.
reggel még visszanézek.
;)
jóccaka.
nem kéne... 2010.01.20. 03:19:18
olvasgass kicsit.
en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine
na most már ne offoljunk sokat.
bár itt elfér, mert ez a bejegyzés nem kapcsolódik szorosan a bloghoz.
Elektro (törölt) 2010.01.20. 03:24:07
A haverom 760-asa renault. Ha tetszik, ha nem. V vagy sor azt nem tudom, már eladta.
Elektro (törölt) 2010.01.20. 03:30:32
nem kéne... 2010.01.20. 03:41:11
hivatkozd má' ide, hogy HÉThatvanben melyik sorhat működött.
de ezt most már megvárom, tényleg kíváncsi vagyok, szarok az analízis vizsgára.
:)))
(amúgy meg kilencvenben még mindig nyomták a v6ot, szóval abból még simán lehet 91es forgalomba helyezés.)
na, siess, mert kezdek álmos lenni.
;)
Elektro (törölt) 2010.01.20. 03:47:50
# B6254: 2.5 L straight-6 24v, naturally aspirated
Elektro (törölt) 2010.01.20. 03:52:43
nem kéne... 2010.01.20. 04:07:11
a poszt a kétkilósról szól, faszaság.
jössz, hogy vót 240glt-d, ami igenjó autó.
eddig tudlak követni.
aztán jössz, hogy ne fikázzuk a rönót, mert a 7/960ban is rönyó motor van, ami tárgyi tévedés.
egyrészt NEM rönó, hanem prv, abszolút KÖZÖS fejlesztésű alap, az eredeti 2,7es motor plug&play számtalan meg mégegy akkori autóba.
többek közt rönóba, többek közt pögottba, de ez most lényegtelen, koncentráljunk a volvóra.
a 260ban voltak gondok a motorral, ezért a volvó fejlesztett rajta úgy, hogy onnantól az már abban a formában semmi másban nem működött, CSAK volvóban.
nemmellesleg ekkor már 2,8as volt. na ez került a HÉT hatvanba, még mindig v6ként.
egészen 90ig, amikor is megszűnt a 760.
lett helyette 960, aminek már nem a prv motor a nagymotorja, hanem a volvo teljesen saját fehérblokkos sorhatosa. tehát mégiscsak az van, amit az elején már gyanítottam, hogy egy elegáns huszárvágással áttértünk a KILENChatvanra.
szerinted az rönó blokkos, ezt is elfogadom.
meg azt is, hogy sorhatos.
öööööö izé.
melyik rönóban is volt ez a sorhat?
Elektro (törölt) 2010.01.20. 04:45:28
Elektro (törölt) 2010.01.20. 05:04:05
Nem haver, te keversz.
"aztán jössz, hogy ne fikázzuk a rönót, mert a 7/960ban is rönyó motor van, ami tárgyi tévedés."
Na ne bassz... Öreg, láttál te már Volvo motorháztetőt felnyitva? Olvasd le, mi volt oda írva!
"amikor is megszűnt a 760.
lett helyette 960"
Mi helyett mi? Az nem zavaró, hogy a 2/7x0 helyett a 850 jött, a 9x0 helyett meg az s/v90...
Belinkeltem a sor6 motorokat, te meg valami prv faszságot helyette... Meg, hogy ez volt a delorenben is.
l.ovlov 2010.01.20. 06:51:24
2-es széria:
-B19A, B20A, B21A, B23A, B230A
-B19E, B20E/F
-B21E/F/FT
-B23E/F/FT
-B230A
-B230E/F/FT
-D20 (5hengeres VW)Nagyon ritka
-D24 (6 hengeres VW, LT motor)
-B27A/E/F
-B28A/E/F
7-es széria
-B200E/ET
-B204E/GT
-B23A/E/F/FT
-B230A/E/F/ET/FT/GT
-B234F 16V
-D24/TD/TIC (VW LT motor)
-B28A/E/F
-B280E/F
Az A/K karburátoros
Az E befecskendezős, ET, GT+turbó
Az F katalizátoros, FT+turbó
A 7-es szériában sor6 nem volt!!!!!
9-es szériában volt sor6 a Volvo saját motorja, a négyhengeresből készült, a sor6-ból lett a 8-as széria 5 hengeres motorja, ebből lett az S/V40 motorja!!!!!
l.ovlov 2010.01.20. 06:58:37
A B27, B28, B280 az a francia xar V6.
A többi benzines a Volvo saját motorja, ezekkel nincs is baj, bírják a gyűrődést, 400-500E km elmennek úgy, hogy nem kell hozzá nyúlni!!!! Vajon a rönyó a lagunába miért vette meg az 5 hengeres Volvo motort?????
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.01.20. 07:24:10
"Gratulálok"!
Pierre73 2010.01.20. 08:48:37
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.01.20. 08:58:21
Az volna jó!
PiszkosFreddy 2010.01.20. 10:16:34
Kedves Elektro!
Ahogy Elektro fentebb említi PRV/peugeot-renault-volvo,ilyen motor volt a deloreanban is.6 hengeres soros motort SOHA nem gyártott a rönyó.
Motorjai a Volvóban:a DAF 66-ban tradicionálisan rönyó denzin motor, utódjában,a Volvo 66-ban szintén,a szenzációs Variomatic váltóval
farm4.static.flickr.com/3293/3087921780_ae8888c6b1.jpg
A 300/400-as szériában(benzin/
dízel 4 hengeresek),a 700-900 szériában CSAK a PRV közös fejlesztésű V-6 osok.'96-tól azS40-V40 ben 1,9 dízelek.
PiszkosFreddy 2010.01.20. 10:29:55
"Én ettől függetlenül nem láttam csak renault motoros '60-asokat. Ott virított a blokkon RENAULT."
Elképzelhetőnek tartom,hogy a PRV termelési folyamat részeként a motor-blokkokat(V-6 !!!) a rönyó készítette,de a komplettírozást minden gyár külön,így a Volvo is.
S40 dízel Volvómban('98)rönyó motorblokkon kívül minden átvolvósítva,a fődarabokon kívül szinte nincs azonosság
nem kéne... 2010.01.20. 12:16:07
nem kell bele másik blokk.
2,3 négyhenger, 740ből 16v hengerfej, 2,5 penta csónakmotorból főtengely, aztán amikor ez kész van, megtölteni ízlés szerint.
gyanítom, hogy el lehet vele érni az s60r szintjét.
NitroX5 2010.01.20. 16:12:50
l.ovlov 2010.01.23. 07:40:04
Mer te 1 őrűűűlt vagy:))))
l.ovlov 2010.01.23. 09:49:46
"Mi helyett mi? Az nem zavaró, hogy a 2/7x0 helyett a 850 jött, a 9x0 helyett meg az s/v90..."
Kicsit korrigálnék, a 7-es szériából némi átalakítással lett a 9-es széria, motor, váltó, futómű, meg sok más ugyanaz. A 9-es széria kb 75-80%-ban
megegyezik a hetessel!!!! A 760-as 89-től már a 9-es elejével jött ki, 740 91-től szintén!!!!
A 9-es szériából lett az S/V 90 (de csak azért mert a Volvo átállt az új számozásra)!
A 850 egy teljesen új konstrukció, első kerékhajtás szemben a 7-9-es hátsó hajtásával, semmi nem egyezik a 9-es cuccaival!!!!
5 hengeres benzin motorok (Volvo fejlesztés) 5 hengeres TDI az Auditól.
l.ovlov 2010.01.23. 09:59:36
"A 9-es szériából lett az S/V 90 (de csak azért mert a Volvo átállt az új számozásra)!"
96-tól volt az S/V90, de valamiért a 940 megmaradt 98-ig.